1. خانه
  2. مقالات
  3. کسب و کار
  4. برنامه ی پیشرفت کسب و کار خودت رو بساز

برنامه ی پیشرفت کسب و کار خودت رو بساز

دسته بندی : کسب و کار, مقالات
بازدید : 197
برنامه ی پیشرفت کسب و کار خودت رو بساز

سوالی که بسیاری از صاحبان مشاغل از خود میپرسند این است که در هر مرحله از کسب و کار ، از خود می پرسند “خب از این مرحله باید به کجا بروم؟”. شما هفته ها و ماهها (شاید سالها) برای پایه گذاری بیزینس خود تلاش کرده اید ، و بی وقفه برای پیش بردن آن کار می کنید. تا موفقیت اولیه خود را ببینید و احساس شگفت انگیز موفقیت را بچشید. اما بعد ، وقتی کسب و کار شما کمی راکد می شود ، احساس ناخوشایندی ایجاد می شود، احساس ترس!

بیزینس شما عالی شروع شد ، اما الان در چه وضعیتی است؟ آنقدر که انتظار داشتید رشد نمی کند و می خواهید خیلی بهتر شود. ساعت های زیادی را فکر میکنید، شب ها تا دیر وقت بیدار میمانید ، احساس نگرانی به شما دست می دهد. نگران میشوید که نتوانید به خوبی این رکود پایان دهید. نگران میشوید که بیزینس شما به پتانسیل کامل خود نرسد.

شما در مسیر رسیدن به اهداف خود و یا پیشرفت کسب و کار خود هستید اما باید این سوال را از خودتان بپرسید:

“حالا باید چه کار کنم؟”

پیدا کردن جواب این سوال می تواند چالش برانگیز باشد ، اما با رویکرد و ابزار مناسب بسیار آسان تر خواهد بود. در واقع ، شما ممکن است به کمک یک متخصص نیاز داشته باشید.

Monique Morrison از موسسان Jeronamo Digital Solutions  و DigitalMarketer ELITE Coach به مشتریان خود کمک میکنند به پاسخ سوال های خود برسند. نه اینکه کار را برایشان انجام دهند بلکه به آنها نشان میدهند چطور خودشان آن کارها را انجام دهند.

در کارگاه اخیر DigitalMarketer ، این موضوع را یاد داد که کلید فهمیدن ادامه راه شما در بیزینسی که دارید ، ایجاد یک برنامه برای پیشرفت کسب و کار شماست. نه برنامه ای که فقط به هدف ” پیشرفت کسب و کار شما” متمرکز باشد ، بلکه به شما کمک می کند  بر جنبه های بسیار خاصی از بیزینس خود را که در نهایت منجر به رشد می شود تمرکز کرده و آن را بهبود ببخشید.

شروع یک بیزینس سخت است؛ رشد آن حتی از شروعش هم سخت تر است. کشف چگونگی دستیابی به رشد و پیشرفت شاید بزرگترین چالشی باشد که کسب و کار شما با آن روبرو است و می تواند تجارت شما را بسازد یا از بین ببرد.

اما وحشت نکنید ، چرا که این کار کاملاً عملی است . مخصوصاً با توصیه های برخی از کارشناسان مانند Monique. ما برخی از نکات مربوط به کارگاه وی را در این مقاله توضیح داده ایم تا بتوانید برنامه رشد و پیشرفت خود را ایجاد کنید و در راه تحقق کامل پتانسیل کسب و کار خود پیش بروید.

اجزای یک برنامه برای پیشرفت کسب و کار

در زمان ایجاد یک برنامه رشد و پیشرفت، به دو جزء نیاز دارید:

  • یک هدف
  • یک روش برای اندازه گیری رشد و پیشرفت کسب و کار

اولین جزء ، یعنی هدف شما، این است چه چیزهایی برنامه رشد و پیشرفت شما را به یک برنامه کامل تبدیل میکند. هیچ برنامه رشد  و پیشرفتی واقعا کامل و بی نقص نیست ، بلکه فقط یک برنامه مناسب برای کسب و کار شماست. و فقط شما می دانید که می خواهید کسب و کار شما در یک بازه زمانی مشخص چقدر رشد کند و فقط شما میدانید با منابعی که در دست دارید چه میزان رشد قابل دستیابی است.

رشد و پیشرفت کردن مانند یک دوی سرعت نیست ، بلکه یک ماراتن است. تعیین یک هدف برای رشد ۲۰ درصدی درآمد خود در ۶ ماه و انجام آن بهتر از تعیین هدف برای رشد ۷۵ درصدی در ۶ ماه و عملی نشدن آن است. هدفتان عالی باشد ، اما واقع بین و منطقی باشید.

در مورد آنچه که در واقع هدف رسیدن به رشد است، بهترین راه برای شروع این است که بفهمید عملکرد شما در حال حاضر چگونه است. وقتی که به این درک رسیدید ، به راحتی خواهید فهمید که برای رشد دقیقاً به چه چیزهایی نیاز دارید.

اگر گیج شده اید ، اصلا نگران نباشید. بعداً در همین پست در مورد این روش بیشتر صحبت خواهیم کرد.

جزء دوم ،یعنی روش شما برای اندازه گیری میزان رشد ، به همان اندازه جزء اول بسیار مهم است . چرا که برنامه رشد شما بدون آن مفهومی ندارد. اگر راهی برای پیگیری اینکه آیا برنامه رشد شما کار می کند ندارید ، تمام کاری که شما واقعاً انجام می دهید،فقط تعیین هدف است.

می توانید انواع روش ها را برای اندازه گیری اثربخشی برنامه رشد خود پیدا کنید ، اما مطمئن ترین راه برای درک واقعی میزان رشد و پیشرفت، معیارهای موفقیت در کسب و کار شماست. به احتمال زیاد ، این مواردی بودند که شما در وهله اول تمرکز خود را بر روی بهبود بخشیدن آنها قرار داده اید. شامل درآمد ، تعداد مشتری یا بازدید کننده ها از وب سایت ، مطمئن شوید که معیارهای موفقیت خود را اندازه گیری و پیگیری می کنید تا بتوانید میزان رشد خود را مشاهده کنید.

وقتی که این ۲ جزء را کنار هم قرار دهید ، می توانید یک برنامه رشد ایجاد کنید که قابل دستیابی باشد.

که ما را به سمت ۴ مرحله برای ایجاد برنامه رشد و پیشرفت برای بیزینس شما سوق می دهد.

معیارهایی که میخواهید بررسی کنید را انتخاب کنید

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب معیارهایی است که می خواهید پیشرفتی را در آنها دنبال کنید. به یاد داشته باشید ، این معیارها باید مستقیماً با رشد همه جانبه بیزینس شما ارتباط داشته باشند. بنابراین با توجه به این نکته ، این سوال را از خود بپرسید: چه معیارهایی میتواند رشد کسب و کار شما را منعکس کند؟

برای یک تجارت الکترونیک ، ممکن است افزایش معاملات خاصی باشد. برای مشاغل مبتنی بر خدمات ، ممکن است نرخ تبدیل افراد به مشتری دو برابر شود. هر آنچه را انتخاب می کنید ، باید قابل اندازه گیری باشد و باید با رشد واقعی و ملموس تجارت ارتباط داشته باشد.

علاوه بر این ، شما همیشه باید چشمتان به درآمد خود باشد. افزایش مشتری بسیار خوب است اما تا زمانی که متوجه میشوید هزینه تبلیغات شما باعث کاهش نصف سود شما شده است.

فقط شما معیارهایی را که بیشترین اهمیت را برای بیزینس  شما دارند. ، میدانید.وقتی که آنها را شناسایی کردید ، باید آنها را در یک صفحه وارد کنید. اگر همه آنها را یکجا داشته باشید ، بقیه مراحل کار بسیار راحت تر می شود.

وضعیت فعلی خود را مشخص کنید

قبل از اینکه بتوانید برای آینده برنامه ریزی کنید ، باید به زمان حال و وضعیت فعلی نگاه کنید. اکنون که معیارهایی را که می خواهید بهبود دهید پیدا کرده اید ، باید وضعیت فعلی این معیارها را بررسی کنید. این بدان معنا نیست که به راحتی می توانید بفهمید این اعداد و ارقام چیست. شما همچنین باید درک کنید که آنها چطور به دست می آیند. اگر درآمد ماهانه شما ۶۰،۰۰۰ دلار است ، باید کارهایی که انجام می دهید و تصمیماتی که برای رسیدن به آن نقطه می گیرید را درک کنید. ممکن است بتوانید با وجود مدارک و شواهد به این درک برسید ، اما ممکن است در قالب سایر معیارهای شما هم  باشند.

اگر درآمد ماهانه شما ۶۰،۰۰۰ دلار است ، برای رسیدن به این رقم چند تراکنش لازم است؟ هزینه تبلیغات چقدر است؟ حاشیه سود خالص شما چقدر است؟ اینها همه مواردی است که به شما کمک می کند درک کاملی از وضعیت بیزینس خود داشته باشید.

این مرحله ممکن است ساده به نظر برسد  البته همینطور هم هست. اما برای ۲ مرحله بعدی نیز بسیار مهم است.

هدف پیشرفت کسب و کار خود را تعیین کنید

وقتی که درک کردید معیارهای شما اکنون چه هستند، می توانید یک هدف رشد تعیین کنید. برای انجام این کار ، باید دو مورد را مشخص کنید.

  • چقدر میخواهید رشد کنید
  • روی چه معیارها و ویژگی هایی بیشتر میخواهید تمرکز کنید

با درک بهتر و بیشتر وضعیت فعلی بیزینس خود ، باید بتوانید تقریبا به سادگی هر دو مورد را تعیین کنید. و در این حالت شما برای برنامه رشد و پیشرفت خود، هدف عالی خواهید داشت.

مهم است به یاد داشته باشید که واقع بین باشید . شرکت های  وال مارت و آمازون یک شبه ساخته نشده اند . دهه ها طول کشید تا آنها به جایی که اکنون هستند برسند. هدفی را انتخاب کنید که قابل دستیابی باشد. به محض رسیدن به این نقطه عطف ، آمادگی بیشتری برای ادامه رشد در آینده خواهید داشت.

اهدافتان را تعیین کنید و چشم به آینده داشته باشید

اهدافتان را تعیین کنید و چشم به آینده داشته باشید

آخرین و طولانی ترین قدم دنبال کردن فرآیند است. با داشتن روشی برای پیگیری وضعیت رشد و داشتن یک هدف ، می توانید استراتژی های جدیدی را برای رسیدن به آنجا که میخواهید امتحان کنید.

میدانیم ممکن است نگران کننده باشد چرا که در مورد اینکه چه عواملی موثر هستند ، هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. براساس هر صنعت ، منابع ، مشتری و ارزش مشتری برای هر بیزینس متفاوت است.

به همین دلیل است که دانستن عملکرد فعلی بیزینس شما موقع شروع این فرآیند بسیار مهم است. چرا که به شما نشان می دهد که اگر چیزی را تغییر ندهید، چه کارهایی می توانید انجام دهید. سپس ، وقتی که شروع به ایجاد تغییر می کنید ، می توانید ببینید که چگونه اعداد و ارقام بیزینس شما تغییر می کند. از نتایج راضی نیستید؟ به مرحله ۱ برگردید و چیز دیگری را امتحان کنید.

وقتی که سرانجام به  رشد و پیشرفت دست یافتید ، می توانید راه های جدیدی برای بهبود بیزینس خود پیدا کنید. با سودهایی که کسب کردید شاید یک انبار جدید ، ساخت محصول جدید یا بهبود وب سایت به بیزینس شما کمک کند تا رشد بیشتری داشته باشد. فقط شما می دانید که چه چیزی به کسب و کار شما کمک قابل توجهی می کند ، و اکنون ابزار لازم برای آزمودن این موارد جدید را دارید.

نگاهی به اعداد و ارقام خود بیندازید ، آنچه را که می توانید انجام دهید پیش بینی کنید ، یک هدف رشد و پیشرفت برای بیزینس خود تعیین کنید و این فرآیند را بارها و بارها تکرار کنید.

بعد از تسلط بر این فرآیند ، می توانید ترس از رکود بیزینس خود را پشت سر بگذارید. اگر دیدید که کسب و کار شما آنطور که می خواهید عملکرد مطلوبی ندارد ، یک قدم به عقب برگردید و از این فرآیند برای تمرکز بر روی آنچه باید اصلاح شود استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم این فرآیند را در ابتدای هر سال انجام دهید. نه تنها خوب است که همیشه از عملکرد کسب و کار خود درک درستی داشته باشید ، بلکه داشتن هدفی برای فعالیت نیز امری مهم است. تعیین یک هدف سالانه می تواند به شما در حفظ تمرکز ، انگیزه و بهره وری کمک کند.

معیارها ابزاری برای اندازه گیری میزان رشد هستند که زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند. اگر می توانید از معیارهای خود به عنوان یک ابزار تعاملی به جای  استفاده از فقط یک عدد استفاده کنید ، در این صورت میتوانید از رقابت موجود پیشی بگیرید.

پس دیگر نگران راکد بودن کسب و کار خود نخواهید بود. فقط نگران این باشید که بفهمید در آینده به چه هدفی برای رشد دست خواهید یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست