1. خانه
  2. مقالات
  3. چطور یک برنامه بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم؟

چطور یک برنامه بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم؟

دسته بندی : مقالات
بازدید : 11
چطور یک برنامه بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم؟

آیا شما برنامه بازاریابی دیجیتال یا برنامه دیجیتال مارکتینگ خود را تجزیه و تحلیل کرده اید؟ استفاده از روش های تصادفی و پراکنده برای بازاریابی دیجیتال نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت. بدون یک برنامه ریزی مناسب، فقط دور خودتان چرخیده اید! بدون برنامه ریزی تقریباً غیرممکن است که بتوانید بودجه پروژه های خود را تأمین کنید و بازاریابی خود را بهتر کنید. مهمتر از همه ، عدم تعیین اهداف بازاریابی به این معنی است که شما نمی توانید عملکرد کمپین های بازاریابی خود را مانیتور و بررسی کنید.

اینجاست که برنامه ریزی برای بازاریابی دیجیتال به میان می آید.

آنالیز موقعیت

قبل از این که ساخت استراتژی بازاریابی را شروع کنید، باید تأثیر حضور آنلاین شرکت خود را ارزیابی کنید. برای شناسایی نقاط قوت ، ضعف ، تهدید و فرصت های استراتژی بازاریابی خود ، از آنالیز SWOT استفاده کنید. همچنین باید تحقیقاتی در مورد رقبا انجام دهید. نقات قوت و ضعفشان  چیست؟ چه فرصت های بازاریابی را از دست داده اند؟ از خلا های آنها در بازاریابی استفاده کنید  و اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید، کمپین های بازاریابی ایجاد کنید که مخاطبین شما را به  وجد بیاورد.

شخصیت خریداران را شکل دهید

گسترده کردن شبکه  های ارتباطی هنگام ساخت استراتژی بازاریابی دیجیتال اصلا  ایده خوبی نیست. فقط اینکه لیست ایمیل خود را بیشتر کرده اید به معنای افزایش فروش شما نیست. برای ایجاد کمپین های بازاریابی موفق ، ابتدا باید محدوده مورد نظر خود را کاهش داده و روی مخاطبانی که علاقه مند به خرید از شما هستند تمرکز کنید. به همین دلیل است که شما باید شخصیت های خریدار را شکل دهید یا موارد موجود را دوباره نعریف کنید. درست به همین دلیل ، مشخصات خریداران شما باید دقیق ، واقع بینانه و مبتنی بر داده های واقعی باشد. آنها باید شامل اطلاعات دموگرافیک در مورد مشتریان هدف شما مانند سن ، موقعیت ، جنس ، وضعیت تأهل ، تحصیلات و درآمد آنها باشد. علاوه بر این ، داده های روانشناختی مشتریان مانند نیازهای آنها ، عادات خرید ، رفتارها ، نقاط ضعف و اهدافشان را تجزیه و تحلیل کنید.

با جمع آوری اطلاعات دموگرافیک و روانشناختی از مشتریان ، خواهید فهمید که چه چیزی مشتریان شما را به حرکت در می آورد. به این ترتیب ، به این صورت میتوانید کمپین های بازاریابی ایجاد کنید که با مخاطبان مورد نظر شما سازگار است ، تعامل را افزایش می دهد.

اهدافتان را درست تعیین کنید

ایجاد یک کمپین تبلیغاتی، در حالتی که اهدافتان را ندانید کاملا بی فایده است. برای مثال فروشگاه طراحی لباس آنلاین میتواند اهداف مختلفی داشته باشد مانند افزایش ترافیک سایت و بیشتر کردن آدرس ایمیل افراد برای معرفی بیشتر برند و بالا بردن فروش. هر یک از این اهداف، نیازمند معیارها، اهداف و تکنیک های بازاریابی مخصوص به خود است. بنابراین تعریف اهداف بازاریابی دیجیتال برای موفقیت کمپین تبلیغاتی ضروری است. اهداف شما باید  مشخص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، واقع بینانه و دارای زمان خاص باشند.

برنامه دیجیتال مارکتینگ

تاکتیک درست برای بازاریابی خود انتخاب کنید

حالا که اهدافتان را تعیین کرده اید و شخصیت خریدارانتان را هم شکل داده اید، قدم بعدی این است که تاکتیک های بازاریابی را انتخاب کنید که به شما کمک میکند به اهدافتان برسید. همانطور که در بالا اشاره شد، اهداف مختلف در بازاریابی نیازمند این است که راه و روش های مختلفی را پیاده سازی کنید.

مثلا بگویید در سه ماه آینده میخواهید بیست درصد به فالوئرهای اینستاگرام اضافه کنید. برای رسیدن به این هدف، ممکن است بخواهید هدیه بدهید یا مسابقه ای برگزار کنید که برند خود را در عرض مخاطبان قرار دهید و آنها را درگیر برند خود کنید. همچنین میتوانید محتواهای منحصر به فردی ایجاد کنید، مثل تصاویر با کیفیت، ویدیوهای لایو، استوری گذاشتن  و غیره. تبلیغات اینستاگرام هم روش موثری در جذب مخاطب است. هدف این است که کانال های موثری برای بازاریابی انتخاب کنید که در راستای تلاشهای شما باشد و کمک کند به اهدافی که قبلا تعیین کرده اید برسید.

بودجه بندی کنید

قبل از اینکه کانالهای بازاریابی خود را ایجاد کنید و ایده هایتان را عملی کنید، نیاز است بودجه بازاریابی خود را برآورد کنید. منظور از بودجه همان پولی است که در طی فعالیت های مرتبط با بازاریابی صرف خواهید کرد.

داشتن یک برنامه ریزی برای بودجه ی بازاریابی، به دلایل مختلف ضروری است. اول از همه، اگر بودجه بازاریابی آنلاین خود را تخمین نزنید، منابع شما ممکن است در جای نادرستی استفاده شوند. دوم اینکه وقتی بودجه بندی میکنید دیگر میدانید که چقدر برای کمپین های بازاریابی خود هزینه خواهید کرد. در این صورت میتوانید میزان ROI بازاریابی و یا همان نرخ بازگشت سرمایه خود را راحتتر محاسبه کنید.

  • هزینه دستیابی به اهداف بازاریابی را مشخص کنید.
  • محاسبه کنید که ایجاد یک محتوا، به طور متوسط برای شما چقدر هزینه خواهد داشت.
  • هزینه کارهای خود را به صورت ماهانه بر آورد کنید، کارهایی مانند ابزارهای بازاریابی، سرویس های هاستینگ، گواهی نامه های SSL، آموزش به تیم، حقوق سالانه و …

برای ایجاد یک برنامه بازاریابی دیجیتال آماده اید؟

اساس هر کمپین موفق در بازاریابی؛ بر برنامه ریزی دقیق و درست استوار است.

برای مبتدیان ، ایجاد / به روزرسانی شخصیت خریداران و تجزیه و تحلیل رقبای خود بسیار مهم است. هدف این است که یاد بگیرید چه چیزی در حال حاضر در صنعت شما در جریان است، بنابراین می توانید کمپین های بازاریابی مرتبط و جذابی ایجاد کنید.

با مشخص کردن اهداف واضح و شفاف، میتوانید تصمیمات مربوط به بازاریابی را با تکیه بر داده ها ایجاد کنید، معیارهای بازاریابی صحیح را دنبال کنید و اثر بخشی کمپین های خود را بررسی کنید.

برای بازاریابی کمپینی را انتخاب کنید که مناسب با اهداف شما باشد و به شما کمک کند سریعتر به اهداف مورد نظرتان برسید.

در نهایت، برای برنامه بازاریابی خود بودجه تعیین کنید و ROI بازاریابی خود را محاسبه کنید.

شما برنامه ای برای بازاریابی دیجیتال دارید؟ تجربه تان را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست