1. خانه
  2. مقالات
  3. سئو و بهینه سازی
  4. سئو خارجی سایت (off-page seo) چیست؟

سئو خارجی سایت (off-page seo) چیست؟

دسته بندی : سئو و بهینه سازی, مقالات
بازدید : 133
سئو خارجی سایت (off-page seo) چیست؟

سئو خارجی سایتOff-page seo ) به معنی کارهایی است که بیرون از وب سایت خود انجام میدهید تا رتبه وب سایت را در صفحه نتایج جستجو بالا ببرید.

بهینه کردن فاکتورهای رتبه بندی خارج از سایت شامل بهبود در موتورهای جستجو و درک کاربر از محبوبیت و اعتبار سایت است. این امر توسط فضاهای معتبر دیگر در اینترنت (صفحات ،وب سایتها ، افراد و غیره) که به وب سایت شما لینک می دهند یا تبلیغ می کنند ، انجام می شود به این صورت کیفیت مطالب خود را تضمین می کنید.

چرا سئوی off-page مهم است؟

در حالی که الگوریتم های جستجو و عوامل رتبه بندی به طور مداوم در حال تغییر هستند ، اتفاق نظر کلی در جامعه SEO این است که ارتباط و اطمینانی که سئو خارج از سایت به یک وب سایت می دهد ، هنوز هم در رتبه بندی یک سایت نقش مهمی دارد.

ما نمی دانیم گوگل دقیقا از چه الگوریتمی برای رتبه بندی محتوا استفاده می کند ، اما داده های حاصل از بررسی عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو نشان می دهد که عوامل مرتبط با سئوی خارج از سایت (off-page) احتمالاً بیش از ۵۰٪ در رتبه بندی نقش دارد.

لینک ها و سئو خارجی سایت (off-page)

ایجاد بک لینک در قلب سئوی خارج از سایت قرار دارد. موتورهای جستجو از بک لینک به عنوان نشانه و تاییدی از کیفیت محتوای مرتبط با آن استفاده می کنند ، بنابراین یک سایت با تعداد زیادی بک لینک دارای ارزش بالاتر از سایتی است که از تعداد بک لینک کمتر برخوردار است.

سه نوع اصلی لینک وجود دارد که با نحوه بدست آوردن آنها تعریف می شود: لینکهای طبیعی ، لینکهای ساخته شده دستی یا لینکهای خود ساخته

  • لینک های طبیعی (Natural links): این لینکها بدون هیچ گونه اقدامی از طرف مالک وب سایت به صورت سرمقاله داده می شوند. به عنوان مثال ، یک وبلاگ نویس در حوزه مواد غذایی ، لینکی را به پستی اضافه می کند که در مورد مزارع تولید مورد علاقه آنها باشد ، این یک پیوند طبیعی است.
  • لینکهای دستی (Manually built links): در این مدل ،لینک ها به صورت عامدانه در صفحات گذاشته میشوند. مانند وادار کردن مشتریان به لینک کردن وب سایت شما یا درخواست از  اینفلوئنسرها برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما.
  • لینکهای خود ساخته(Self-created links): مانند افزودن لینک در یک فهرست آنلاین ، انجمن ، امضای نظرات وبلاگ ، یا یک مطلب با متن لینک بهینه شده. برخی از تاکتیک های ایجاد لینکهای خود ساخته به سمت سئوی کلاه سیاه گرایش دارند و موتورهای جستجوگر آنها را ناخوشایند می دانند ، بنابراین در آن افراط نکنید.

صرف نظر از نحوه دستیابی به لینکها ، سیگنالهای زیادی وجود دارد که به طور مثبت در بهبود سئو کمک می کند ، مانند:

  • محبوبیت سایت لینک دهنده
  • موضوع سایت لینک دهنده چقدر با سایت لینک شده مرتبط است
  • موضوع سایت لینک دهنده چقدر با سایت لینک شده مرتبط است
  • جدید بودن لینک
  • متن مورد استفاده برای لینک در سایت لینک دهنده
  • میزان قابل اطمینان بودن سایت لینک دهنده
  • تعداد لینکهای دیگر در صفحه لینک دهنده
  • قدرت دامنه ی لینکشده و صفحه مربوطه

سئو خارج از سایت غیر مرتبط با لینک

در حالی که به دست آوردن لینک از وب سایت های خارجی معمول ترین استراتژی SEO خارجی سایت است ، تقریباً هر فعالیتی که الف) خارج از وب سایت شما انجام شود و ب) به بهبود موقعیت رتبه بندی جستجو کمک کند ، می تواند به عنوان SEO خارجی سایت تلقی شود. این موارد شامل موارد زیر است:

  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی
  • بلاگ نویسی
  • لینک کردن برندها
  • بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها

شما همچنین برای اینکه بتوانید افزایش فروش آنلاین با تبلیغات در موتور های جستجو و شبکه های اجتماعی داشته باشید می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

توجه به این نکته مهم است که نتیجه خالص هر یک از این فعالیت ها ایجاد بازدید از سایت شما از طریق سایر وب سایتها است – مانند ارجاع به لینک ، ذکر نام تجاری یا وب سایت شما یا موارد دیگر است. بنابراین ، در واقع مفهوم سئو خارجی سایت غیر مرتبط با لینک نیست.

نکته های مهم در مورد سئو خارجی سایت

نکته ای در مورد سئو خارجی سایت

سئوی خارج از سایت به رفتار انسان (یعنی اینکه افراد فقط محتوای مورد علاقه خود را ارجاع و به اشتراک می گذارند) متکی است. به همین ترتیب ، هم برای سئوی ارگانیک و هم سئوی لوکال اعمال می شود. حتی در تجارت آجر و ملات ، محصولات با کیفیت بالا مراجعه کنندگان از طریق تبلیغات دهان به دهان زیادی را جذب می کنند – که معادل و مشابه سئو خارج از سایت در دنیای واقعی است.

سئو off-page را چطور انجام دهید؟

در سطح پیشرفته ، بهبود سئوی خارجی از یک وب سایت شامل بهبود در موتور جستجو و درک کاربر از کیفیت سایت است. این امر با دریافت لینک از سایت های دیگر (به ویژه سایت هایی که خود معتبر و قابل اعتماد هستند) ، ذکر نام تجاری شما ، اشتراک مطالب شما و گرفتن رأی اعتماد از منابع خارج از وب سایت خود اتفاق می افتد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست